Zadania poszczególnych działów
W skład Działu Administracji wchodzi sekretariat, archiwum zakładowe, Pracownia IT. Do zadań działu należy w szczególności:
- obsługa administracyjno-organizacyjna działalności bieżącej DSH;
 - zaopatrzenie działów DSH;
 - planowanie i organizacja inwestycji oraz remontów i modernizacji siedziby DSH;
 - utrzymanie i rozwój zaplecza technicznego i informatycznego DSH;
 - współudział przy aktualizacji zawartości witryny www.dsh.waw.pl;
 - koordynacja obiegu dokumentów w DSH;
 - koordynacja spraw lokalowych związanych z siedzibą DSH;
 - prowadzenie Archiwum Zakładowego;
 - nadzór oraz kontrola nad obiegiem dokumentów.
 
Do zadań Działu produkcji i projektów specjalnych należy:
- koordynacja merytoryczna i organizacyjno-logistyczna spotkań w siedzibie DSH;
 - koordynacja merytoryczna i organizacyjna akcji miejskich oraz projektów specjalnych prowadzonych lub współorganizowanych przez DSH;
 - koordynowanie i rozwijanie współpracy z animatorami kultury, artystami, dokumentalistami, kuratorami etc.
 - koordynacja pracy Recepcji-Informacji;
 - koordynowanie kalendarza wydarzeń DSH;
 - koordynacja pracy operatora sprzętu audiowizualnego;
 - organizacja spotkań zewnętrznych;
 - czuwanie nad przestrzenią publiczną DSH;
 - wynajmowanie przestrzeni innym instytucjom oraz osobom prywatnym;
 - stała współpraca z ajentem kawiarni;
 - produkcja wydarzeń animacyjnych;
 - nadzór nad działalnością barku kawowego w DSH;
 - prowadzenie i upowszechnianie w intranecie rocznego grafiku zdarzeń publicznych planowanych w DSH lub związanych z DSH, a organizowanych poza jego siedzibą.
 
Do zadań Działu Mediateka Archiwum Historii Mówionej(AHM), należy w szczególności:
- tworzenie i prowadzenie archiwum cyfrowego, dotyczącego historii Warszawy, Polski i Europy Środkowo-Wschodniej w XX wieku;
 - digitalizacja i opracowanie merytoryczne źródeł tekstowych dźwiękowych, filmowych i ikonograficznych, zgromadzonych przez DSH oraz Fundację Ośrodka KARTA na rzecz najszerszego ich udostępniania w czytelni multimedialnej DSH, w komputerowych bazach danych, wystawach, publikacjach, działaniach edukacyjnych oraz Internecie;
 - wspomaganie źródłowe wszystkich działań edukacyjnych, wystawienniczych i opiniotwórczych DSH;
 - współdziałanie z innymi placówkami archiwalnymi w kraju i za granicą.
 - koordynacja całokształtu spraw związanych z pozyskiwaniem i prezentowaniem materiałów filmowych w ramach działalności publicznej DSH, w tym cyklicznych i pojedynczych spotkań, wystaw, zajęć edukacyjnych oraz projektów historycznych organizowanych przez DSH w swojej siedzibie oraz w innych miejscach; organizowanie procesu rejestracji filmowej wydarzeń w DSH oraz wydarzeń organizowanych przez DSH poza jego siedzibą;
 - tworzenie montaży filmowych promujących aktywność DSH do emisji w siedzibie DSH, internecie oraz umieszczanych na nośnikach cyfrowych;
 - prowadzenie archiwum filmowego, obejmującego wszelkie materiały pozyskane przez DSH, w tym rejestracje działalności bieżącej;
 - prowadzenie archiwum ikonograficznego obejmującego wszelkie materiały pozyskane przez DSH, w tym rejestracje jego działalności bieżącej;
 - Praca archiwalna i merytoryczna przy projektach varsavianistycznych typu spotkania, projekty multimedialne, aplikacje, kalendaria, portale.
 
Do zadań Działu Komunikacji należy w szczególności:
- prowadzenie i rozwój serwisu internetowego DSH oraz koordynacja funkcjonowania wszystkich zasobów udostępnianych przez DSH w sieci globalnej;
 - wszechstronne działanie na rzecz budowy wizerunku DSH;
 - obsługa i rozwój kontaktów z mediami, przygotowywanie materiałów prasowych, pozyskiwanie patronów medialnych;
 - prowadzenie bazy kontaktów DSH;
 - obsługa medialno-informacyjna imprez organizowanych przez DSH, w tym dbałość o jak najszerszą dostępność aktualnej informacji o programie DSH;
 - organizacja kampanii społecznych i promocyjnych, przygotowanie materiałów reklamowo-informacyjnych, w tym nadzór nad ich produkcją;
 - monitorowanie i archiwizowanie materiałów o DSH ukazujących się we wszystkich mediach (prasa, radio, telewizja, Internet);
 - współpraca z partnerami DSH oraz innymi instytucjami w zakresie działań promocyjnych.
 
Do zadań Działu Księgowości i Kadr należy w szczególności:
- kontrola dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalno-rachunkowym, prowadzenie kasy i współpraca z bankiem w zakresie obsługi DSH;
 - prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z ustawą o rachunkowości i zakładowym planie kont;
 - prawidłowe prowadzenie gospodarki finansowej DSH, terminowa realizacja zobowiązań wobec kontrahentów oraz monitorowanie należności;
 - rozliczenia z Urzędem Skarbowym, ZUS, Urzędem Statystycznym i pozostałymi urzędami, którym podlega DSH;
 - prowadzenie całokształtu spraw związanych z zatrudnieniem pracowników oraz prowadzenie dokumentacji kadrowej, w tym nadzór nad funduszem socjalnym;
 - sporządzenie dokumentacji dotyczącej rozliczeń rocznych wypłat wymienionych w punkcie 2;
 - prowadzenie sprawozdawczości finansowo-księgowej na potrzeby Dyrektora DSH oraz organów zwierzchnich.
 
W skład Działu Publikacji wchodzi Księgarnia. Do zadań działu należy w szczególności:
- koordynacja lub nadzór nad procesem wydawniczym publikacji drukowanych, w tym książek, albumów, broszur, katalogów wystaw, kalendarzy etc., we współpracy z innymi działami firmy i podmiotami zewnętrznymi;
 - nadzór nad procesem wydawniczym publikacji współwydawcach przez DSH;
 - organizacja kolegiów wydawniczych;
 - koordynacja lub nadzór nad działaniami związanymi z dystrybucją publikacji DSH, za wyjątkiem działalności handlowej (należącej do zadań księgarni DSH);
 - koordynacja działań związanych z promocją publikacji DSH we współpracy z innymi działami Instytucji;
 - organizacja spotkań promocyjnych wydawnictw własnych oraz udział w targach i wydarzeniach związanych z historią XX wieku i rynkiem książki;
 - nadzór nad działalnością księgarni DSH;
 - opieka nad spotkaniami promocyjnymi innych wydawców książek dotyczących historii Warszawy, Polski i Europy Środkowo-Wschodniej XX w.
 
Do zadań Działu Wystaw należy w szczególności:
- koordynacja merytoryczna i produkcyjna wystaw czasowych w DSH;
 - koordynacja innych projektów;
 - organizowanie ekspozycji historycznych w innych miejscach w kraju i za granicą;
 - współdziałanie z innymi placówkami wystawienniczymi w kraju i za granicą;
 - Impresariat wystaw.
 
Do zadań Dwutygodnika należy w szczególności:
- prowadzenie i rozwój czasopisma internetowego Dwutygodnik.com, zawierającego działy: literatura, film, muzyka, teatr, media, sztuka, obyczaje;
 - działanie na rzecz upowszechniania wiedzy o współczesnej kulturze, obyczajach i historii;
 - współpraca w zakresie redakcyjnym i edytorskim z autorami i autorkami publikującymi w czasopiśmie Dwutygodnik.com;
 - przygotowywanie i realizowanie koncepcji na cykle tematyczne, artykuły i eseje;
 - publikowanie cykli i wątków tematycznych łączących przeszłość ze zjawiskami teraźniejszymi, zgodnie z misją instytucji;
 - prowadzenie działań promocyjnych czasopisma Dwutygodnik.com.
 
Do zadań Warszawskiej Inicjatywy Kresowej, działającej jako samodzielna komórka organizacyjna na prawach pracowni należy:
- upowszechnianie wiedzy źródłowej na temat tzw. Kresów Wschodnich II RP od drugiej połowy XIX wieku do 1939 roku poprzez spotkania, projekcje, publikacje, akcje miejskie, zajęcia edukacyjne etc.;
 - współpraca z instytucjami, organizacjami i środowiskami oraz indywidualnymi i badaczami i kolekcjonerami zaangażowanymi w dokumentowanie i popularyzację tematyki kresowej;
 - promowanie tematyki kresowej, jako ważnego fragmentu dziedzictwa znaczącej części mieszkańców Warszawy.
 
Do zadań Księgarni DSH, działającej jako samodzielna komórka organizacyjna na prawach pracowni w ramach Publikacji należy:
- przyjmowanie nakładów publikacji z drukarni oraz prowadzenie magazynu publikacji;
 - sprzedaż na terenie DSH i poza jego siedzibą publikacji, w tym multimedialnych , dotyczących historii Warszawy, Polski, Europy Środkowo-Wschodniej XX w;
 - dbałość o estetykę i funkcjonalność w przestrzeni księgarni oraz należyte eksponowanie publikacji DSH;
 - współpraca z Ośrodkiem Karta oraz dystrybucja ich wydawnictw;
 - szeroka współpraca z wydawcami i dystrybutorami książki historycznej;
 - szeroka współpraca z innymi podmiotami w zakresie sprzedaży publikacji DSH i wydawanych przez DSH we współpracy z innymi podmiotami m.in. księgarniami, muzeami, bibliotekami etc.;
 - priorytetowa sprzedaż i promocja publikacji własnych na terenie DSH i poza jego siedzibą, w tym udział w targach i wydarzeniach związanych z historią XX wieku i rynkiem książki.
 
email: a.talarek@dsh.waw.pl tel.:22 255 05 05 fax: admin , w dniu: 07‑05‑2018 06:34:17
email: admin@finn.pl , w dniu: 07‑05‑2018 06:34:17
| Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje | 
|---|