Zadania poszczególnych działów
W skład Działu Administracji wchodzą: sekretariat, archiwum zakładowe, Pracownia IT. Do zadań działu należy w szczególności:
- obsługa organizacyjno-prawna działalności bieżącej DSH;
- utrzymanie zaopatrzenia wszystkich działów DSH;
- planowanie i organizacja inwestycji oraz remontów i modernizacji siedziby DSH;
- utrzymanie i rozwój zaplecza technicznego i informatycznego DSH;
- współudział przy aktualizacji zawartości witryny www.dsh.waw.pl;
- tworzenie multimedialnych prezentacji na rzecz spotkań publicznych;
- koordynacja obiegu dokumentów w DSH;
- koordynacja spraw lokalowych związanych z siedzibą DSH.
Do zadań Działu Animacji należy:
- koordynacja merytoryczna i organizacyjno-logistyczna spotkań w siedzibie DSH;
- koordynacja merytoryczna i organizacyjna akcji miejskich oraz projektów specjalnych prowadzonych lub współorganizowanych przez DSH;
- koordynowanie i rozwijanie współpracy z animatorami kultury, artystami, dokumentalistami, kuratorami etc.
Do zadań Działu Archiwum Historii Mówionej (AHM) należy w szczególności:
- tworzenie i prowadzenie archiwum cyfrowego dotyczącego historii Warszawy, Polski i Europy Środkowo-Wschodniej w XX wieku;
- digitalizacja i opracowanie merytoryczne źródeł tekstowych dźwiękowych, filmowych i ikonograficznych zgromadzonych przez DSH oraz Fundację Ośrodka KARTA na rzecz najszerszego ich udostępniania w czytelni multimedialnej DSH, w komputerowych bazach danych, wystawach, publikacjach, działaniach edukacyjnych oraz Internecie;
- wspomaganie źródłowe wszystkich działań edukacyjnych, wystawienniczych i opiniotwórczych DSH;
- współdziałanie z innymi placówkami archiwalnymi w kraju i za granicą.
Do zadań Działu Edukacji należy:
- tworzenie programu edukacji historycznej w oparciu o wszystkie dane i zasoby DSH oraz Fundacji Ośrodka KARTA;
- przygotowanie merytoryczne i organizacyjne spotkań oraz projektów edukacyjnych w ramach celów statutowych DSH skierowanych do wszystkich poziomów nauczania i różnorodnych grup odbiorców;
- współpraca z metodykami nauczania Historii i WOS;
- przygotowanie materiałów i publikacji edukacyjnych;
- współdziałanie z innymi placówkami i środowiskami edukacji historycznej w kraju i za granicą.
Do zadań Działu Komunikacji należy w szczególności:
- prowadzenie i rozwój serwisu internetowego DSH oraz koordynacja funkcjonowania wszystkich zasobów udostępnianych przez DSH w sieci globalnej;
- wszechstronne działanie na rzecz budowy wizerunku DSH;
- obsługa i rozwój kontaktów z mediami, przygotowywanie materiałów prasowych, pozyskiwanie patronów medialnych;
- prowadzenie bazy kontaktów DSH;
- obsługa medialno-informacyjna imprez organizowanych przez DSH, w tym dbałość o jak najszerszą dostępność aktualnej informacji o programie DSH;
- organizacja kampanii społecznych i promocyjnych, przygotowanie materiałów reklamowo-informacyjnych, w tym nadzór nad ich produkcją;
- monitorowanie i archiwizowanie materiałów o DSH ukazujących się we wszystkich mediach (prasa, radio, telewizja, Internet);
- współpraca z partnerami DSH oraz innymi instytucjami w zakresie działań promocyjnych.
Do zadań Działu Księgowości i Kadr należy w szczególności:
- kontrola dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalno-rachunkowym, prowadzenie kasy i współpraca z bankiem w zakresie obsługi DSH;
- prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z ustawą o rachunkowości i zakładowym planie kont;
- prawidłowe prowadzenie gospodarki finansowej DSH, terminowa realizacja zobowiązań wobec kontrahentów oraz monitorowanie należności;
- rozliczenia z Urzędem Skarbowym, ZUS, Urzędem Statystycznym i pozostałymi urzędami, którym podlega DSH;
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z zatrudnieniem pracowników oraz prowadzenie dokumentacji kadrowej, w tym nadzór nad funduszem socjalnym;
- sporządzanie dokumentacji dotyczącej rozliczeń rocznych wypłat wymienionych w punkcie 2;
- prowadzenie sprawozdawczości finansowo-księgowej na potrzeby Dyrektora DSH oraz organów zwierzchnich.
W skład Działu Publikacji wchodzi Księgarnia. Do zadań działu należy w szczególności:
- koordynacja przedsięwzięć wydawniczych w zakresie publikacji drukowanych, w tym książek, albumów, broszur, katalogów wystaw, kalendarzy etc., których DSH jest wydawcą lub współwydawcą;
- koordynacja dystrybucji wszystkich publikacji DSH, za wyjątkiem działalności handlowej, która leży w gestii księgarni DSH;
- koordynacja działań związanych z dystrybucją i promocją wydawnictw DSH;
- nadzór nad działalnością księgarni DSH;
- organizacja i prowadzenie w DSH spotkań i promocji, dotyczących publikacji na temat historii Warszawy, Polski i Europy.
Do zadań Działu Wystaw należy w szczególności:
- koordynacja merytoryczna i produkcyjna wystaw czasowych w DSH;
- koordynacja projektów zagranicznych;
- organizowanie ekspozycji historycznych w innych miejscach w kraju i za granicą;
- współdziałanie z innymi placówkami wystawienniczymi w kraju i za granicą;
- impresariat wystaw.
Do zadań Warszawskiej Pracowni Multimedialnej należy:
- koordynacja całokształtu spraw związanych z pozyskiwaniem i prezentowaniem materiałów filmowych w ramach działalności publicznej DSH, w tym cyklicznych i pojedynczych spotkań, wystaw, zajęć edukacyjnych oraz projektów historycznych organizowanych przez DSH w swojej siedzibie oraz w innych miejscach; organizowanie procesu rejestracji filmowej wydarzeń w DSH oraz wydarzeń organizowanych przez DSH poza jego siedzibą;
- tworzenie montaży filmowych promujących aktywność DSH do emisji w siedzibie DSH, Internecie oraz umieszczanych na nośnikach cyfrowych;
- prowadzenie archiwum filmowego, obejmującego wszelkie materiały pozyskane przez DSH, w tym rejestracje działalności bieżącej.
Do zadań Pracowni DTP i dokumentacji fotograficznej należy:
- koordynacja całokształtu spraw związanych z powstawaniem wystaw i publikacji DSH od strony graficznej, w tym współpraca w zakresie DTP z autorami projektów, fotografami i innymi współpracownikami oraz studiami graficznymi, drukarniami i pracowniami reprograficznymi;
- koordynacja całokształtu spraw związanych z pozyskiwaniem, opracowaniem i archiwizacją materiałów ikonograficznych w ramach projektów DSH;
- organizowanie procesu dokumentacji fotograficznej wydarzeń w DSH oraz wydarzeń organizowanych przez DSH poza jego siedzibą;
- prowadzenie archiwum ikonograficznego obejmującego wszelkie materiały pozyskane przez DSH, w tym rejestracje jego działalności bieżącej;
- praca archiwalna i merytoryczna przy projektach varsavianistycznych typu: spotkania, projekty multimedialne, aplikacje, kalendaria, portale.
Do zadań Warszawskiej Inicjatywy Kresowej, działającej jako samodzielna komórka organizacyjna na prawach pracowni, należy:
- upowszechnianie wiedzy źródłowej na temat tzw. Kresów Wschodnich II RP od drugiej połowy XIX wieku do 1939 roku poprzez spotkania, projekcje, publikacje, akcje miejskie, zajęcia edukacyjne etc.;
- współpraca z instytucjami, organizacjami i środowiskami oraz indywidualnymi badaczami i kolekcjonerami zaangażowanymi w dokumentowanie i popularyzację tematyki kresowej;
- promowanie tematyki kresowej, jako ważnego fragmentu dziedzictwa znaczącej części mieszkańców Warszawy.
Do zadań Księgarni DSH, działającej jako samodzielna komórka organizacyjna na prawach pracowni w ramach Publikacji, należy:
- gromadzenie i sprzedaż na terenie DSH i poza jego siedzibą publikacji, w tym publikacji multimedialnych, dotyczących historii Warszawy, Polski i Europy Środkowo-Wschodniej w XX wieku;
- współpraca z Ośrodkiem KARTA oraz dystrybucja ich wydawnictw;
- obsługa czytelni (udostępniane na miejscu książki i czasopisma z księgarni) w sali spotkań DSH;
- szeroka współpraca z wydawcami i dystrybutorami książki historycznej, w tym z innymi księgarniami;
- sprzedaż na terenie DSH i poza jego siedzibą materiałów służącym promocji DSH.
Do zadań Pracowni Spotkań, działającej jako samodzielna komórka organizacyjna, należy:
- koordynacja pracy Recepcji-Informacji;
- koordynowanie kalendarza wydarzeń DSH;
- koordynacja pracy operatora sprzętu audiowizualnego;
- organizacja spotkań zewnętrznych;
- czuwanie nad przestrzenią publiczną DSH;
- wynajmowanie przestrzeni innym instytucjom oraz osobom prywatnym;
- stała współpraca z ajentem kawiarni;
- produkcja wybranych wydarzeń animacyjnych;
- nadzór nad działalnością barku kawowego w DSH;
- prowadzenie i upowszechnianie w intranecie rocznego grafiku zdarzeń publicznych planowanych w DSH lub związanych z DSH, a organizowanych poza jego siedzibą.
email: a.talarek@dsh.waw.pl tel.:22 255 05 05 fax: admin , w dniu: 07‑05‑2018 06:34:17
email: admin@finn.pl , w dniu: 07‑05‑2018 06:34:17
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|